... projekt RS EVE - stavba naší další repliky, její úpravy a opravy

                                                                       viz též fotoalbum 110R  , tech. data, oblíbené fotky  a RALLYE  2008  a 2006  2005

Home H3VHome 110R

 
Naše

VIZE

3.2005: Z našeho 3. eRka jménem EVELÝNA chceme postavit cosi podobné 130RS v  barvách Monte Carlo..

   další fotky 130RS  najdete tady!

Původní termín dokončení měl být leden 2007 -  k 30 výročí slavného vítězství /ve třídě/ RALLY MC, ale R8 Modrouš by asi další sezónu nevydržel. Tak jsme nakonec jezdili už v r 2006................. >>>

2.2008: EVE je pojízdná, sezonu 2006 jsme odjeli v  červenobílých  barvách inspirováni vozem posádky Šimek-Klíma. Sezonu 2007 jsme vypustili a  v r 2008 si tu naší základovku necháme... >>>

     

Stav při koupi 02.2005  
 11.2005:

"Takže můžem začít se stavbou... jako tuneři  - nejdřív kola, spojlery, sedačky .. a jestli zbydou prachy tak motor ?? 

abyste si mohli autenticky vychutnat s námi naše radostoi i starosti jedeme formou deníku

Naše plasty

/od Pajka/

      ...sháníme ještě..
Naše plečky sedačky MTX

/zakoupeno 13.11.05 od Honzy K/

podle níže uvedeného dělení je to starší typ /MB až 120S/, ale ještě jsem nikde neviděl takto řešené 2 průchody na pásy...pojezdy se budou hodit, příští rok už bude /asi/ více pilotů...! .....

... tentokrát jsem to přehnal, ale Petr na nich máknul..

vymontovali jsme z naprosto neskutečnýho stroje ŠKODA 100/105, který byl vybaven přisáváním "rajského plynu?"                                          

      Luboš o nich napsal: jsou jedny z prvních MTX. Poměrně špatně tyto sedačky držely boky těla,protože pro záda už není z boku žádná opěra.Většinou se jezdily od litrů až do 120 S.Luboš napsal: Typ z éry 120 ls*130lr... je poměrně dobrý, drží celé tělo ../ no me osobně na 2m výšky nevyhověl vůbec/.nad touto fotkou RECARO sedačky spolujezdce /z www.skoda110r.cz/ se udála zajímavá diskuze.. my si myslíme, že je z Golfa gti / r76/? víte někdo více??

Typy sedaček používaných v závodních vozech ŠKODA..

Naše kola převařáky 5,5x13´´

/zakoupeno 10.05 od Jardy/

.srovnání 5,5 s klasickou 4,5   Převařené z "vývozních plecháčů", nutno použít spec. matky.

Brutální rozšíření, 91 mm od dosed. plochy na vnější okraj, bez podložek, bez dl. šteftů!

Naše kola loukotě  5,5x13´´

/zakoupeno 6.11.05/

4ks "typ 1 - s podložkou" s novou gumou M+S /pochybné značky, ale parádního rozměru 185x60!  44 mm od dosed. plochy na vnější okraj, nutno použít dl. štefty...

1ks "typ 2 -  bez podložky" opracovaný nikdy nepoužitý odlitek.

  "typ2" má o 7mm menší vnější průměr než "typ1"! "typ 2" má o 7mm menší vnější šířku /ale pro pneu je stejných 140mm

.. první pokusy ...jak to k sobě pasuje? poradte co s tim zubem ??? rám z R8 byl postaven aby to pasovalo i do 110R, jen trochu podložit.. možná použijeme jen přední oblouk.. uvidíme 
31.12.05 Do konce roku 05 jsme tedy vůbec nepokročili - časový skluz a nervozita  narůstají - do plánovaného dubnového startu  již jen 100dní!!!!
1-2.2006 Ale teď už to bude smršť ..nejlíp se nám dělá pod tlakem... plány se mění každým dnem, původní rozpočet je v troskách.... 
Motor

/1. kapitola/

.. asi to není origo 110R, jedeo dost líp, ale stejně musí pryč..... rozhodnutí padlo 28.12. 2005 ... bude mít  90 HP.. a NEBUDE to FAVO! / jak to dopadlo najdete níže...

Převodovka Nápravy

Podvozek

2.2006

.. rozšíření rozchodu použitím "M" náprav jsem se chtěl vyhnout, ale Franta mi je vnutil. Pajk zcela nad plán věnoval převodovku 4,44 /Eve měla dokonce 4,2/Vašek konečně poslal "tvrdý péra" a od Martina jsem přivez "tvrdší" zadní tlumiče .. takže:

+ + tato zkouška byla trochu nebezpečná, ale parametry potvrzeny! + = moc fajn večer. DÍKY všem! / fotky již nepotřebují komentář...

Interiér

P

L

E

CH

Y

1.2006>snížení sedačky řidiče...a bude to i posuvné / 3 polohy/   4.2006>                                   

V

Ý

B

A

V

A

1.2006>.. tak z tohoto jsem měl opravdu radost - rám z R8 skoro pasuje.... že tam použijeme i boční vzpěru jsem nedoufal..  4.2006>            
Exteriér 

P

Ř

E

D

E

K

 1.2006>.. tak toto jsem ještě nikde jinde neviděl... vy snad ano? .. ale kdybychom vám to neřekli tak víte kulový..Máša obětovala svoje skije, díky./ pokud by snad některý mladý tuner nevěděl  vo co de - nechť se zeptá rodičů..... ještě jednu takovou R8 kapotu mohu nabídnout! 4.2006>

B

O

K

Y

 1.2006>.. možná by to ještě sneslo podložku, ale necháme být..úzká náprava/!/ s převařákem a 185 gumou... no je to zatim hodně nahrbený, péra jsou dost tvrdý, ale snad to ten motor zatíží a sedne si to..13.4.2006>21.4.2006>

Z

A

D

E

K

 

1.2006> 4.2006>

S

P

O

D

E

K

4.2006>na tohle řešení jsem byl docela pyšný!přečtěte si níže jak to dopadlo!!!   << Tak takhle to NEDĚLEJTE!!! poznatek z 6.2006
 

Náporové chlazení

 

 

Od rozhodnutí postavit "cosi podobného 130RS MC" bylo jasné, že maska bude 2oká s charakteristickým "RS" výřezem - viz výše. Zpočátku to mělo všechno být jen "jako", chladič měl zůstat vzadu /možná s el. vrtulí a chvíli jsem zvažoval i Lukyho futuristické řešení.  Jakmile jsme se ovšem propracovali k 90HP motoru, bylo jasné, že chladič musí být plnohodnotný . Pečlivě /asi 3 měsíce/ jsme studovali na webu zveřejněná řešení Džona, Travexe, Davese i Shavela / všem díky/, ale nakonec jsme šli /skoro/ cestou Martina K. a cestou SVOU.

Takže náš recept:  chladič z Feldy 1,6 / bohužel mnohem dražší než 120kovej, kterej by býval byl zadarmo

                              + odvzdušventilek - "T" vlastní konstrukce

                              + trubky Š120 /z jednoho auta to taktak stačí/ + 3m hadice SEMPERIT 30x34 + asi 5 jakýchsi "L-hadic SKODA" + asi 20 pásek

                              + to vše vedeno vnitřkem... cca 12 člověkohodin /bez upevňování chladiče, řezání masky a kapoty.

Funkčnosti jsme mj.  obětovali kastlík na baterku a  topení / naopak rezerva a zadní sedačky mohou zůstat /teoreticky/ na svém místě. 

Samozřejmě to /někdy příště/ ještě opatříme průchodkami, začistíme, zaizolujeme, zakryjeme..  a taky snad připojíme na motor..

rezerva se tam snad vejde..od předu... filigránský detail odvzdušňováku.. ..na toto uspořádání trubek jsme docela pyšní....jako v podstatě na celé dosavadní dílko...trubky se ještě více přitáhnou k tunelu a zakryjí .... povšimněte si detailu, jak Pavel fikaně využil ohybů trubky a především umožnil přístup k šroubu pásu! .. oba 2 fftipné detaily průchodů do/z  motoru si necháváme patentovat! a navíc na to jde i položit sedadlo.....baterku jsme stejně museli přemístit kvůli přístupu / MTX nejsou kupodivu sklápěcí!/..fakticky! a taky dovažuje mojí drahou mitfáru.... další provizorium..

---- doslov 20.4.06: když mi Martin K. a p. Z. říkali, že "ta díra v kapotě nebude stačit a že to neuchladí" tak jsem jim nevěřil...ale měli pravdu! tož jsem se po kontrolní projížďce večer před 1. rallye jsem se chopil flexy a rychle stvořil další potřebný kanál..

1. etapa

 3.2006

"jako, že se to někdy udělá pořádně" 

  Brzdy

4.2006>  tuto hezkou krabičku přivez Klement z Kostelce... ... aneb  jak si rozbít hubu hned v první zatáčce???.. 4.2006> a už je to tam..

Motor

/2. kapitola/

4.2006> .. tudy ten vzduch vleze..... a tudy vyleze...

 

.... ano, expanzka o 10 cm vejš - večer před odjezdem na RCh jsme si dali poradit..

Komentář p. Z. /stavitele našeho MOTORU (EVE původně projet nechtěl, ale ukecali jsme ho! Možná to neřek tak úplně přesně, ale velmi v tomto duchu...neautorizováno):

"ty sedačky jsou pohodlný..."

" ..podvozek neni tak hroznej jak jsem čekal.."

".. tu vodu musíte předělat!" (kvůli zavzdušnění)

" to vám neuchladí " (malý díry v kapotě !)

"aby to nebyla škoda toho motoru.."

/asi myšleno do takovýho auta / nebo na moje ježdění???/

" chtělo by to pořádný gumy (místo zimáků s 70% profilem)

 

"..s tim /fakt/ chcete ZÁVODIT????"

"..no..  na tom bude ještě HODNĚ PRÁCE"

 Naše PNEU .. s koupí "4 ks opravdických rallye pneu" zn. COLWAY INTERMEDIATE 185/60 jsem váhal asi 4 měsíce..... s koupí "4 ks opravdických rallye pneu" zn. COLWAY INTERMEDIATE 185/60 jsem váhal asi 4 měsíce...po jedné jízdě s novým motorem v dešti jsem už váhat přesukázalo se, že to byla jedna z nejrozumnějších investic..
..hodiny před . 1. rallye akcí to byla honička.. no  - pod tlakem nám to svědčí.. 20.4.2006>..rychle základ..... za 20 hodin odjíždíme!!! .. snad to stihne zaschnout  21.4.2006>... odjezd na CHŘÍČ 2006 ... bylo to bylo krásné, 4 měsíce od začátku "stavby" nám to takhle jezdilo..
 Opravy a úpravy po Chříči...

..vše /nečekaně/ fungovalo, ale  stejně jsme si přivezli seznam asi 30 bodů na 6 večerů na rampě a v garáži..

bačkůrky už i na předek a  vyváženýtohle vypadalo vážně! chladič se úplně rozpadl..

.. takovýhle rychlý pruhy musí přidat na maximálce aspoŇ 3,1 km/h.. nebo ještě víc? ..konečně v barvách 06/rychlý pruhy!.. .. vzpomínáte? barumka v jednaosmdesátým, Šimek-Klíma..12. místo a cena Fair play   

Máte-li někdo jakékoli fotky a informace o osudech tohoto auta, které je volnou předlohou naší "repliky" , dejte vědět..  viz též..   http://www.czechrallyeweb.net/pages/cz/barumka/1981/barumka1981_vysledky.htm

Opravy a úpravy po Rally  Hořovice

no comment..... tady kdysi býval.. daň našemu amatérismu... pokus oklepat rez... takový to bylo hezký ramenoDíky Petrovi máme již připraveny záložní.. takovýhle rameno se dá koupit.. říká se mu "turecký"...tomuhle my říkáme "rejsingový rameno".. skoronový domeček ... stav k 23.5. nedokončeno atd..

kvůli technickým komisařům VP jsem pro jistotu dodělal "zavětrování" a spodní výztužné platle= dalších 15 kg + ten mechanismus otvírání jsem původně chtěl jen spravit, nakonec to bylo moc složitý... a aspoň ubyly nějaký kila....okénko - to pro mne vždycky byl takovej znak závoďáka, ani nevim proč... recept na utěsnění z Džonova webu... no lepší než nic + v útrobách kde dosud tekla tato kvapalina nechutné konzistence......nyní /díky Martinovi/ pracuje 5.1. +

technologie z F1 v našem úžasném voze!jistota je jistota, pravila + pro pohon stěračů jsme sáhli i do NZ / nedotknutelné zásoby = Ferda/ +   + .. konečně došlo i na leštění.. utriveteranu jak jinak nez dobovým přípravkem...

S novými vlastnoručně vymyšlenými podložkami se nabízí spousta možností .. Chcete vidět ako vyzerá Škoda ve stylu R.Alpine?

nebo raději klasiku  Nakonec jsme na letiště zvolili FUNKČNÍ kompromis.Netradiční obutí- pro diváky: zimní 185x60, předek na ráfku GOTTI / R8/, vzadu loukotě, podložky 30/35mm.. více viz zde..

Opravy po "SMM"

Neskutečná souhra špatně umístěné a upevněné lyžiny, v kombinaci s měkkým podkladem, špetkou lenosti,  korunovaná trochou  nešikovnosti při najíždění na vlek nás stála cca 12 hod práce + nervy a prachy... no comment..

  ,,,,,   +    měděné kabely z leteckého průmyslu!!! díky Pavlovi..

Opravy po Rally Pardubice ..tahle parta pořadatelů byla fakt moc příjemná,  no  ještě jednou díky! ...........................................  masakr 14.7. vyměněno /neodzkoušeno/

Opravy po

Rallysprintu Hořovice 06

 

Bohužel jsme při předcházející opravě nevyměnili i přítlačák... na RSH 06 jsme si tedy zazávodili jen v RZ 1 až 6, RZ 7 a 8 jsme se svezli bez řazení ... doplazili do cíle a za ním to kleklo definitivně=smůla a KLIKA zároveň.. Také nám opět odešel silentblok L ramene, který jsme dávali nový v červnu t.r. = smůla. 

Aktualizováno 1.2.08